

4 yaşında motokros yapmaya başladığını ve 16 yaşında özel izinlerle Avrupa'da yarışlara katıldığını belirten genç pilot, çok uzun bir hazırlık sürecinden geçtiğini vurgulayarak şunları söyledi:
"Doğduğumdan beri yarış dünyasının içindeyim. Babam, 4 kere Türkiye ralli şampiyonu oldu. O yüzden uzun süredir küçüklükten başlayan bir hazırlık süreci var. 4 yaşımda motokros ile başladım. Ardından genç yaşta karting, 15 yaşında ise Türkiye Pist Şampiyonası'na katıldım. 16 yaşında Murat Bostancı sayesinde DriveToTheFuture projesiyle Avrupa'ya gittik. Çok büyük bir şeydi o zaman. Buralara gelebileceğimi düşünmüyordum.18 yaşında olmasına rağmen asfalt, toprak ve kar rallilerinde tecrübe edindiğini ve bunun başarı elde edebilmek adına önemli olduğunu söyleyen Kerem Kazaz, "Toprakta kendimi daha rahat hissediyorum ama asfalt ve karda da gelişmeye çalışıyorum. Hepsinde en hızlı olabilmek önemli. Bunun için de yurtdışındaki önemli pilotlardan destek alıyorum. Copilotum çok değerli birisi. Her birinde hızlı olabilmek, dünya şampiyonasında başarılı olabilmek için önemli olan bir şey. Bunu yapamazsam daha ileri gidemem" ifadelerini kullandı.
ü
"Yurt dışında bir Türk görünce hızlı olabileceğimizi düşünmüyorlardı"
ü
16 yaşından bu güne kadar geçen süreçte Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde yarışlara katıldığını ve orada yaşadığı deneyimleri anlatan Kazaz, "Yurt dışında bir Türk görünce hızlı olabileceğimizi düşünmüyorlardı. Tersini göstermiş olduk. İlk senelerimde hızlı gitmiyor, yarışı bitirmeye çalışıyordum. İnsanların beklentisi de düşüyordu. 'Kerem hızlı değil' deniliyordu ama hızlı gitmeye başladığımızda da kazanabileceğimizi gösterdik. Yavaş gitmek benim için sadece kilometre kazanmaktı. Bu yarışları en iyi şekilde nasıl yapabileceğimi görmüş oldum. Şimdi hızlı gitme kısmı başlıyor" şeklinde konuştu.
ü
"Babamla fikir ayrılıklarına düşebiliyoruz"
ü
ü
"Babamla fikir ayrılıklarına gelip kavga etme durumlarına da gelebiliyoruz. 'Yavaş git' diyor bana, benim için de problem bu aslında. Haklı olduğu konular da oluyor. Bana pilotaj anlamında desteği olmadı. Her zaman kendi kendime öğrenmemin daha iyi olacağını düşündü. Ben de öyle yaptım. Fikirleri önemsiyorum. Dinleyip düşünerek kararımı veriyorum."
ü
"Şampiyon olma hedefimiz var"
ü
Türkiye şampiyonasının önemli olduğunu ancak hedefinin dünya şampiyonasında başarı elde etmek olduğunu söyleyen genç pilot, "Babamın rekorunu egale etmek gibi bir amacım yok. Türkiye şampiyonası benim için önemli bir şampiyona ama hedefim değil. Benim hedefim Dünya şampiyonası. Türkiye Şampiyonası'nı o kadar uzun süre takip etmeyi düşünmüyorum. Bu sene şampiyon olma hedefimiz var ama bu gelişim senesi.ü
Kerem'in genç yaştan bu yana iyi bir pilot olabilmek adına çalıştığını belirten baba Ercan Kazaz, "Tabii 2,5 senelik, hatta tamamını söylersek 4 senelik büyük bir çalışmanın sonucu. Bir baba olarak mutlu ve gururluyum. Parkur Racing olarak bu işe ciddi olarak yatırım yapıldı. Bu yatırımların sonucunda bunlar geldi. Başarının büyük kısmı Kerem'e ait. Çok ciddi büyük bir çalışma var. Devamının gelmesi lazım. Türkiye'den dünya parkurlarına bir pilot çıkarmaya çalışıyoruz. Bütün çabamız bu. İnşallah sonuna varacağız" diye konuştu.
Dünya çapında başarılı olmuş Türk pilotların olmadığını belirten Ercan Kazaz, pandemide 2 yıl kaybettiklerini ve artık adımları daha hızlı atmaları gerektiğini belirtti. Kerem'e tavsiyeler verdiğini vurgulayan Ercan Kazaz, ""Bizim içinde olduğumuz dönemle, sistemle Kerem'in içinde olduğu sistem çok farklı. Yukarıdaki hedefler için hızlı olmalı arabayı da tek parça tutmalı. İkisini orta noktada bulunca başarı geliyor. Bu işler ciddi sponsorlarla yapılıyor. Bütçelere dikkat etmek gerekiyor. Bu bütçeleri araba tamir etmeye harcarsak yarışları azalıyor. Derdimiz, çok yarış yapmak. Kilometreleri tecrübe olarak en hızlı şekilde elde etmek. O doğrusunu yapıyor. Sadece tavsiye veriyorum. Arabayı bitiş çizgisine getirirsen çok daha iyi olur diye. O kendine göre elinden geleni yapıp en uygun şeyi yapıyordur" şeklinde konuştu.
ü
"Türkiye'de otomobil sporunun önü çok açık"
ü
Türkiye'de ralli sporunun geleceğiyle ilgili de düşüncelerini aktaran Ercan Kazaz, "Federasyonun vereceği destek ve onun alacağı stratejik kararlar yön verecektir. Bu manada Türkiye Otomobil Federasyonu tarafından geçtiğimiz sene ciddi destek verildi. Umarım bu destek sürecektir. Türkiye'de bazı kanunların değişmesi gerekiyor. Bizim için yarış otomobili elde etmek dünyadaki bir pilottan çok daha zor. Benzini bile bulmak çok daha zor. Bu mücadeleyi verip yarışıyorsunuz. Federasyon elinden geleni yapıp en tepede bizi temsil ediyor. Bu kararların çıkması için mücadele ediyor. Bunlar olursa Türkiye'de otomobil sporunun önü çok açık" diyerek sözlerini noktaladı.