KDK'ya başvuran vatandaş, Ankara İl Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı 7 adet başkanlık olmasına rağmen, hukuk ve muhakemat biriminde 'kişiye özel' ve herhangi bir başkanlıkla ilişkilendirilmeyen 'başkan yardımcılığı' tesis edildiğini ileri sürdü. Başvurucu, başkan yardımcısı olarak görevlendirilen avukata, mevzuata aykırı olarak birim sorumluluğu görevi de verildiğini iddia etti. Başvurucu, söz konusu görevlendirmenin iptali ile birim içerisindeki avukatlardan birinin birim sorumlusu olarak görevlendirilmesini talep etti.
İncelenemezlik kararı
Kanuniliği ilkesine aykırı olduğunu tespit edildi
Başvuruyu inceleyen KDK, mevzuatında olmadığı halde 'hukuk ve muhakemat başkan yardımcılığı' birimi oluşturulmasının idarenin kanuniliği ilkesine aykırı olduğunu tespit etti.
KDK'nın kararında, Ankara İl Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı 7 adet başkanlık oluşturulduğu ve bu başkanlıklar altında başkan yardımcılığı ve bunlara bağlı birimler oluşturulduğu belirtildi. İdarenin sitesinde bu başkan yardımcılıklarının hepsinde başkalarının isminin olduğu, başvuruya konu kişinin ise Hukuk ve Muhakemat Birimi Başkan Yardımcısı olarak göründüğü, oysa teşkilat şemasında da böyle bir başkan yardımcılığı pozisyonunun olmadığına dikkat çekildi. Kararda şöyle denildi:
Başkan yardımcısı takdir yetkisi olduğunu iddia etmektedir
"İdare, başvuruya konu kişinin hem başkan yardımcısı hem de hukuk birim sorumlusu olarak görevlendirilmesinde takdir yetkisi olduğunu iddia etmektedir. Ancak bu iki unvan hiyerarşik olarak birbirinden farklı statülerde olduğundan böyle bir görevlendirme yerinde değildir. Kaldı ki idare hukukunda kanunilik ilkesi geçerlidir. İdarenin yapılanması kanuna ve kanunun verdiği yetkilere dayanmak zorundadır. Mevzuatında olmadığı halde Hukuk ve Muhakemat Başkan Yardımcılığı birimi oluşturulması idarenin kanuniliği ilkesine aykırıdır. İdarenin Hukuk ve Muhakemat Birimi Sorumlu Avukatı belirlemesinde takdir yetkisi bulunmakla birlikte; mevzuatta yer almayan pozisyonlar oluşturmak ve birbiri ile bağdaşmayacak görevleri birleştirerek personel görevlendirme yetkisi yoktur. Bu nedenle idarenin işlemi yetki yönünden hukuka aykırı olup kanuni idare ilkesine aykırıdır."