Siyaset

Bakan Uraloğlu: Fav Limanı projesini yakından takip ediyoruz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi açılış ve temasta bulunmak üzere Diyarbakır’a geldi. Diyarbakır Havalimanı’nda Vali Ali İhsan Su, AK Parti Diyarbakır milletvekilleri Galip Ensarioğlu ve Suna Kepolu Ataman tarafından karşılanan Bakan Uraloğlu, yapımı tamamlanan Diyarbakır- Bismil- Batman kara yolunun açılış törenine katıldı. Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen’in de yer aldığı törende konuşan Bakan Uraloğlu, vatandaşların konforlu ve güvenli yaşamalarını amaçladıklarını belirterek, “Bu çalışmalarımızın bir başka etkisi de özellikle Diyarbakır gibi bölgesinde bir merkez olan şehirlerin cazibesini artırmaktır. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 81 ilimizi birbirinden ayırt etmeksizin hayata geçirdiğimiz projelerle, Türkiye Yüzyılı’nda şehirlerimizin ulaşım altyapısını daha da güçlendirmeye devam ediyoruz. Hiç şüphesiz, yük ve yolcu taşımacılığında sağladığı esneklikle kara yolları, en dinamik ulaşım sistemidir. Türkiye’nin dört bir noktasında; doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi demeden, köyü-kasabası ya da büyükşehri fark etmeden projelerimizi aralıksız hayata geçiriyoruz. Bugün de sizlerle birlikte Diyarbakır-Bismil-Batman yolumuzun açılışıyla ‘Durmak yok, yola devam’ diyoruz” diye konuştu.

Diyarbakır’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 57,7 milyar lira yatırım gerçekleştirdik

Diyarbakır’ın ulaşım ağının güçlendirilmesi için 2002 yılından bu yana ulaşım ve altyapı için 57,7 milyar lira yatırım gerçekleştirildiğini belirten Bakan Uraloğlu, “Güneydoğu Anadolu Projesi’nin faaliyete geçmesiyle Diyarbakır’ın ‘Bereketli Hilal’ olarak anılan verimli toprakları, tarımın ve tarıma dayalı sanayinin gelişmesine öncülük etmektedir. Diyarbakır’ın ulaşım ağının güçlendirilmesi ülkemiz için çok önemli. 2002 yılından bu yana Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Diyarbakır’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 57,7 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 44 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 456 kilometreye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 2 kilometreden 285 kilometreye çıkardık. Diyarbakır-Mardin yolu, Diyarbakır-Şanlıurfa yolu, Diyarbakır-Silvan yolu, Kuzey Batı ve Güneybatı çevre yolları, havaalanı bağlantı yolu, Diyarbakır-Ergani yolu köprü ve köprülü kavşakları, Diyarbakır şehir geçişindeki köprülü kavşaklar gibi önemli kara yolu projelerini bitirdik. 9 bin 852 metre uzunluğunda 97 adet köprü inşa ettik. Malabadi, Eğil, Eğil Sancak, Dicle On Gözlü, Çüngüş, Dört Ulular ve Dilaver gibi tarihi köprülerinin restorasyonunu da gerçekleştirdik. Şu anda da toplam proje tutarı 15 milyar 618 milyon lira olan 12 ayrı kara yolu projesine devam ediyoruz. Bunlardan en önemlilerinden biri de açılışı için bir araya geldiğimiz Diyarbakır-Bismil-Batman yolumuzdur” diye konuştu.

Yılda 57 milyon lira tasarruf edeceğiz

Yapılan yolla zamandan 33, akaryakıttan da 24 milyon lira tasarruf edileceğini kaydeden Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Bilindiği üzere Diyarbakır’ı Batman’a bağlayan 66 kilometre uzunluğundaki Bismil-Batman güzergahı Bismil Ovası’ndan geçmektedir. Günlük ortalama 11 bin aracın kullandığı yolumuzda özellikle tarımsal faaliyetlerin yoğun olduğu dönemlerde taşıt trafiği önemli ölçüde artmaktadır. Hizmete sunulan bu yolda 3 adet modern dönel kavşak, 3 adet sığınma cepli kavşak, 7 adet hemzemin kavşak, 7 adet altgeçit ve bin 800 metre uzunluğunda 60 adet menfez inşa ettik. Hayırlı uğurlu olsun. Yolumuzu bitümlü sıcak karışım kaplamalı hale getirerek; Diyarbakır-Bismil-Batman güzergahındaki trafik güvenliğini ve konforu artırdık. GAP Bölgesi’nde üretilen tarım ürünlerinin daha hızlı, daha ekonomik taşınmasını tesis ettik. Bölgedeki lojistik operasyonların gelişmesine katkı sağladık. Yolumuz ile zamandan 33 milyon lira, akaryakıttan 24 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 57 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 3 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Yolumuzun kalan 12,4 kilometre uzunluğundaki sathi kaplamalı kesiminin bitümlü sıcak karışım (BSK) ihalesini de en kısa zamanda yapmayı planlıyoruz. Gelirken 12,4 kilometrelik yolu gördük. Yolun talimatını verdik, inşallah en kısa zamanda ihalesini yapacağız. Artık yolun sadece bölünmüş olmasına kanaat getirmiyoruz, yol bitümlü sıcak karışımlı da olsun istiyoruz. Çünkü AK Parti dönemi, bunu sizlere gösterdi, hepimize gösterdi. Bağlar ilçesinde yapımı devam eden Deprem Konutları’nın bağlantı ve imar yollarında altyapı dahil çalışmalarımız sürmektedir. Bu kapsamda, 26 kilometre uzunluğunda Diyarbakır-Şanlıurfa yoluna bağlantıyı sağlayacak farklı seviyeli kavşak imal ediyoruz. Toplamda 9 bin 500 metre yağmur suyu hattı ve 7 bin metre atık su imalatı ile bin 800 metre içme suyu hattı tamamlanmıştır. Mart ayı sonuna kadar 7,3 kilometrelik kesimi bitirmeyi hedefliyoruz. Geri kalan kısmı da bu yıl içerisinde bitirerek vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız.”

Fav Limanı’ndan başlayan hattaki çalışmaları takip ediyoruz

Irak’ın Fav Limanı’ndan başlayan ve Türkiye’den geçerek Avrupa’ya bağlanan hızlı tren ve otoyol yatırımını yakından takip ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Diyarbakır’ın hava yolu ve demir yolu gibi diğer ulaşım modlarında da gelişmesi için çok önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Diyarbakır-Kurtalan arası 100 kilometre, Diyarbakır-Batman arası 40 kilometre, Malatya- Diyarbakır 30 kilometre ve Yolçatı-Diyarbakır hattı Gezin-Sallar arası 22 kilometre olmak üzere Diyarbakır’ın tüm demir yolu ağını yeniledik. Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi’ni iltisak hattı yaparak demir yolu ağına dahil ettik. Diyarbakır’ı saatte 200 kilometre hızla Elazığ’a bağlayacak Elazığ-Diyarbakır Hızlı Tren Projesi’nin etüt çalışmalarımız devam etmektedir. İlk etapta Elazığ üzerinden düşünüyoruz, ilerleyen zamanlarda da Gaziantep’ten itibaren Şanlıurfa-Diyarbakır, bunu da planlıyoruz. Bu bölgeden, biraz güneyimizden geçecek olan Irak’ın Fav Limanı’ndan başlayıp, Ovaköy Sınır Kapısı’ndan girecek olan 1200 kilometrelik demir yolu ve otoyol, ülkemizi baştan başa katederek Kapıkule’den Avrupa’ya çıkacak olan hattımızda da çalışmaları çok yakından takip ediyoruz. İnşallah Irak tarafında bu sene içerisinde çalışmalara fiili olarak başlayabilirsek, bir ilki gerçekleştirmiş olacağız. Dolayısıyla bu bölgenin gelişimine çok ciddi bir destek verecek. Elazığ üzerinden bağlayacağımız hattın etüt proje çalışmaları devam ediyor. Oradan Sivas’a bağlayacağız ilk etapta, Sivas’tan Ankara’ya olan hattımızı biliyorsunuz işletmeye açmış olduk. Böylece Diyarbakır’ın Ankara ve İstanbul hızlı tren bağlantısını da sağlamış olacağız. 70 kilometre uzunluğa sahip olan Ergani-Leylek-Diyarbakır-Bozdemir kesiminde de mevcut durumda tek hat olan demir yolu hattının çift hatta çıkarılmasına yönelik projelendirme çalışmalarını da bir taraftan sürdürüyoruz. Ergani’deki mevcut istasyona bağlantısı bulunan bu projeyle birlikte Bozdemir-Diyarbakır-Ergani arasındaki konvansiyonel hat kapasitesini büyük oranda artıracağız. Tüm Türkiye’de yaşanan hava yolu taşımacılığındaki gelişme, elbette Diyarbakır’da da etkisini gösterdi. Diyarbakır Havalimanı’nı da yeniledik ve yılda 5 milyon yolcuyu ağırlayacak kapasiteye çıkardık. Diyarbakır Havalimanı yeni terminal binası, ülkemizin doğusunda yolcu körüklü ilk havalimanı oldu. Yeni ve modern bir terminal binasıyla da Diyarbakır’a yakışan, Diyarbakır’a yaraşan bir havalimanına kavuştuk. Bu yatırımlar ile 2002 yılında 211 bin olan yolcu trafiğini, 2023 yılında 2 milyonun üzerine çıkardık” diye konuştu.

Hizmetleri tamamlayacak olan AK Parti'dir

Diyarbakırlılardan AK Parti’yi denemelerini isteyen Bakan Uraloğlu, şunları söyledi:

“Hamdolsun Diyarbakır, Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde geçen son 22 yılda çok gelişti ve bambaşka bir şehir oldu. Güneydoğu Anadolu’nun parlayan yıldızı haline geldi. Bu gelişimde Diyarbakır’a yapılan ulaşım ve iletişim yatırımlarının payı çok büyük. Yapılan her yol ulaştığı yere yatırım çekiyor, bölgenin ticari hareketliliğini hızlandırıyor, ekonomisini güçlendiriyor. Kimsenin şüphesi olmasın ki Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 2002 yılından bu yana olduğu gibi bundan sonrasında da Diyarbakır’ın gelişimi, Diyarbakırlıların kalkınması ve Türkiye Yüzyılı için koyduğumuz hedeflere ulaşmada gerekli her türlü gayreti göstereceğiz. İnşallah 31 Mart yerel seçimlerinde de Diyarbakır Büyükşehir Belediyesiyle birlikte bütün ilçe belediye başkanlıklarına talibiz. AK Parti Büyükşehir Belediye başkan adayımız Mehmet Halis Bilden kardeşimizle planladığımız tüm projeleri hep birlikte hayata geçireceğiz. Kendisi dün 26 projenin lansmanını yaptı. Biz de gerekli istişarelerde bulunduk. Burada bizi ilgilendiren projeler var. Bunların başında Diyarbakır-Ray geliyor. Diyarbakır bunu çoktan hak etti, biz de başkanımızı sonuna kadar destekleyeceğiz inşallah. Yine burada talep ettiğiniz Erbil uçuşları var. Cumhurbaşkanı Yardımcımız Diyarbakır’ı ziyaret ettiğinde gündeme gelmişti. Biz de onunla ilgili bir çalışma başlattık. İnşallah bu ay içerisinde de Erbil uçuşlarını başlatmayı planlıyoruz. Hayırlı uğurlu olsun. Bazı imalatları, bazı hizmetleri bazen biraz geciktirmiş olabiliriz. Belli sebepleri olabilir onların, ancak onları da tamamlayacak olan da yine Cumhurbaşkanımızın liderliğinde AK Parti iktidarlarıdır. Biz de bu düşüncelerle buradayız, hem yolun açılışını yapıyoruz, hem de Diyarbakır’da birtakım etkinliklerde bulunacağız. Büyükşehirle çalışmamız mutlaka kıymetlidir. Diyarbakırlı kardeşlerimden şunu istiyorum; deneyin bizi. Hepimiz kazanırız. AK Parti belediyeciliğiyle, Cumhur İttifakı belediyeciliğiyle hep beraber kazanırız inşallah.”

2028’de 17 bin 554 dolar kişi başına düşen milli gelire ulaşmayı amaçlıyoruz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi ziyaret ve açılış törenleri için geldiği Dİyarbakır’da, bir otelde düzenlenen ‘İş Dünyası Temsilcileri Buluşması’ toplantısına katıldı. Bakan Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada, 2028 yılında kişi başına düşen milli gelirin 17 bin 554 dolara ulaştırmayı hedeflediklerini belirterek, “Bildiğiniz üzere Sayın Cumhurbaşkanımız 12'nci Kalkınma Planı dönemimizin hedeflerini ortaya koydu. Yıllık ortalama yüzde 5 oranında istikrarlı ve dengeli bir büyüme hedefliyoruz. 2028 yılında 1 trilyon 589 milyar dolar milli gelire, 17 bin 554 dolar kişi başına gelire ulaşmayı amaçlıyoruz. Sizlerin de çok iyi bildiği üzere hiçbir başarı kendiliğinden gelmez. Sayın Cumhurbaşkanımız AK Parti ile ülkemizin siyaset hayatına, birlik dirlik getirdi. Türkiye’yi küresel bir güce, dünyada sözü dinlenen bir ülkeye dönüştürdü. 100 yıllık işler 22 yıla sığdı. Bu nedenle aziz milletimiz de her seçimde Sayın Cumhurbaşkanımızı destekleyerek ‘Durmak yok, yola devam’ dedi. Baktık ki, Türkiye’nin çok hizmete ihtiyacı var, yürümek yetmeyecek, koşmaya başladık. Temeller atıp bitirilemeyen yollar, ışığa çıkamayan tüneller, inşa edilmeyen köprüler dönemini kapattık. Akla hayale sığmayacak vaatler verip, her şeyi unutma dönemini sona erdirdik. Geçit vermez dağları delerek, vadileri, boğazları köprü ve viyadüklerle geçerek Türkiye’nin her tarafını erişilir ve ulaşılır hale getirdik. Çünkü güçlü bir ulaşım altyapısı; ekonomik büyümenin birincil şartıdır. Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir. Yapılan her yeni yol geçtiği yerin istihdamına, üretimine, ticaret ve kültür hayatına can katmaktadır. Bu çerçevede Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde geçen son 22 yılda ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 275 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik” dedi.

İhracatı artırmak için uluslararası projeleri gündemimize alıyoruz

Bakanlık olarak ihracatı artırmak ve alternatif pazarlar oluşturmak için uluslararası projeleri gündemlerine aldıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak hem ihracatı artırmak hem de alternatif pazarlar oluşturmak için uluslararası projeleri gündemimize alıyoruz. Örneğin; Basra Körfezi’ni Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayacak Kalkınma Yolu Projesi hepimiz için çok önemli bir projedir. Bu proje ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilmekte olan Fav Limanına gelecek yüklerin, bin 200 kilometrelik çift yönlü otoyol ve demiryolu inşa ederek Türkiye’ye ulaşmasını planlıyoruz. Irak'tan başlayıp Ovaköy'den Türkiye'ye gelen bu yeni uluslararası koridor sayesinde Güney Asya ve Orta Doğu’yu; Avrupa, Kafkasya ve Kuzey Afrika’ya yeni bir güzergah üzerinden bağlayacağız. Kuzey-güney koridorunda bölgemiz için hayati bir bağlantı da tesis etmiş olacağız. Yine, Orta Koridor’da bulunan ülkemizin konumunu daha da güçlendirmek için Bakü-Tiflis-Kars Hattı’na ek olarak Zengezur Koridoru'nun açılmasının da kritik bir öneme sahip olduğunu biliyoruz. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile birlikte, Zengezur Koridoru orta koridorun gelişimini daha da destekleyecektir. 224 kilometre uzunluğundaki Kars- Aralık- Dilucu kesiminin ihalesini geçtiğimiz günlerde gerçekleştirmiştik. Geçtiğimiz yıl hizmete aldığımız Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı, daha sonrasında ise planlanan Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu projeleriyle birlikte Dilucu ile Ankara arasındaki demiryolu bağlantısı sağlanmış olacaktır” diye konuştu.

2 yeni turistik tren hattı açılıyor

Doğu Ekspresi’ne alternatif olacak 2 yeni tren hattının açılacağını ifade eden Bakan Uraloğlu, “Buradan sizlerle bir müjde de paylaşmak istiyorum. Turistik Doğu Ekspresi’ne alternatif sunacak, ‘Ankara-Diyarbakır’ ve ‘Ankara-Tatvan’ güzergâhlarında çalıştırılacak iki yeni turistik hattımızı nisan ayında seferlerine başlatmayı planlıyoruz. Bin 51 kilometre hat uzunluğundaki Ankara-Diyarbakır-Ankara Turistik Treni 19 Nisan Cuma günü saat 15.55’te Ankara’dan seferlerine başlayacak. ‘Ankara-Diyarbakır’ seferinde Malatya’da 3 saat, Diyarbakır-Ankara seferinde ise Yolçatı’da 4 saat, Kayseri’de 3 saat turizm amaçlı duracak. Bin 262 kilometrelik Ankara-Tatvan-Ankara parkurunda işletilecek turistik trenimiz ise Ankara’dan 17 Nisan Çarşamba günü seferlerine başlayacak. Her iki turistik trenimiz de bölgenin turizm ve ticaret faaliyetlerine büyük katkılar sağlayacaktır. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun” dedi.

Siyasi hesaplar yaparak hizmet üretenlere kimse engel olmasın

Bakan Uraloğlu, Diyarbakır’ın tüm belediyelerine talip olduklarını belirterek, şöyle dedi:

“Türkiye’nin siyaset tarihinde, Diyarbakır her zaman etkin konumda oldu. Diyarbakır, bugün de siyaset sahnesinde aynı etkinliğini ve ağırlığını muhafaza ediyor. Ama sizlerin de çok iyi bildiği üzere hükümetler de belediyelerde gelir geçer. Ama bu süreçte hizmet götürmezsen daha sonra ne izin kalır ne de adın. Bu nedenle diyorum ki, siyasi hesaplar yaparak, hizmet üretenlere kimse engel olmasın. Bakın mesela İstanbul’da; Avrasya Tüneli’nin, Marmaray’ın ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yapılmadığını, boğazın iki yakasını hala sadece iki köprüyle; Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleriyle aşıldığını düşünün. Sizce trafik nasıl olurdu? İstanbul boğazı kaç saatte geçilirdi? Ya da aktif havalimanı sayımızı 26’dan 57’e çıkarmasak havayolu nasıl halkın yolu olacaktı? Tüm bu mega projelerimizle vatandaşımızın hayatını kolaylaştırdık. Diyarbakır’ın artık ideoloji siyaseti yerine hizmete ihtiyacı var, yatırıma ihtiyacı var. İstanbul’da, Ankara’da, İzmir’de ne varsa, Diyarbakır’da da o var ve olmaya da devam edecek. Diyarbakır’ı bölgesinde lider, refahın her alanda hissedildiği bir dünya kenti, marka şehir olana kadar çalışacak, eser siyasetimizle Diyarbakırlı kardeşlerimize hizmet etmeye devam edeceğiz. İnşallah 31 Mart yerel seçimlerinde Diyarbakır Büyükşehir Belediyesiyle birlikte bütün ilçe belediye başkanlıklarına talibiz. AK Parti Büyükşehir Belediye Başkan adayımız Mehmet Halis Bilden kardeşimizle birlikte planladığımız tüm projeleri birlikte hayata geçireceğiz. Bu düşüncelerle sözlerimi sonlandırıyor, yaklaşan yerel seçimin Diyarbakır başta olmak üzere tüm ülkemiz adına hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.”

AK Parti İl Başkanlığı'nı ziyaret etti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi ziyaret ve açılış için geldiği Diyarbakır'da, AK Parti İl Başkanlığı'nı ziyaret edip İl Başkanı Mehmet Raşit Ocak ve partililerle bir araya geldi. Bakan Uraloğlu, daha sonra merkez Bağlar ilçesindeki Sakarya Caddesi’nde esnafı ziyaret ederek, esnaf ve vatandaşların sorun ve taleplerini dinledi. Bakan Uraloğlu, Dicle Üniversitesi Kültür Sanat Araştırma Merkezi’nde düzenlenen ‘Gençlik Buluşması’na katılarak, sohbet ettiği gençlerin sorularını yanıtladı. Programa, AK Parti İl Başkanı Mehmet Raşit Ocak, AK Parti Diyarbakır Büyükşehir Belediye başkan adayı Mehmet Halis Bilden de katıldı. Programda konuşan Uraloğlu, ticaretin geçmişten bugüne hep doğu batı ekseninde geliştiğini belirterek, "Kuzey koridoruna baktığımız zaman Ukrayna savaşının olduğunu görüyoruz. Güney koridoruna baktığımız zaman Süveyş kanalındaki sıkıntılardan dolayı Ümit Burnu dolaşılıyor. Bu koridoru destekleyeceğiz ve inşallah yakın zamanda bunun yapım çalışmalarına başlayacağız. Bu, ülkemizin, bölgemizin bu anlamdaki konumunu çok daha güçlendirecektir. Projeleri bitirme aşamasındayız. Lojistik, mobilite ve dijitalleşmeyi de yönetiyoruz. Misyonumuz Türkiye’nin gelecek projeksiyonu. Artık 2071'leri planlıyoruz, 2035'ler, 2053'ler değil sadece. Burada 2053 yılına kadar yapmayı planladığımız yatırımlar var. Ulaştırma, iletişim alanında yaklaşık 272 milyar dolarlık bir yatırım yapmayı planlıyoruz" dedi.

Mardin'den Diyarbakır'a ayrı bir hızlı tren hattını hayata geçireceğiz

AK Parti hükümetleri döneminde yapılan yatırımlara değinen Uraloğlu, "Çanakkale Köprüsü gibi bir projede yönetici ve mühendis olarak çalışmaktan gurur duyuyorum. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, bunlar dünyada enleri olan projeler. Yine Zigana Tüneli; Avrupa'nın en büyüğü 14,5 kilometre tünel. Yine Konya'daki viyadük, gerçekten bir mühendislik eseri. Yaklaşık 14 bin kilometrelik bir demir ağı yaptık. Öncelikle Sivas'tan, Malatya'dan Elazığ'a, Elazığ'dan Diyarbakır'a birinci etapta hızlı demir yolunu getireceğiz. Irak'tan gelecek demir yolu hattı Şanlıurfa üzerinden devam edecek. İlerleyen zamanda yine Mardin'den Diyarbakır'a ayrı bir hızlı tren hattını projelendirerek önümüzdeki süreçte hayata geçireceğiz. Ankara ile İstanbul arasında bir projemiz var. 80 dakikada Ankara'dan İstanbul'a seyahat etme imkanımız olacak bu projeyle. 14 ilde Bakanlık olarak raylı sistemlere destek veriyoruz. Diyarbakır'da bir diğer ray projemizi Belediye Başkan adayımız projelendiriyor, projesi bitti onu inşallah önümüzdeki süreçte 1 Nisan'dan itibaren startını vererek Diyarbakır'ımıza kazandıracağız" diye konuştu.

Türksat 6A uydumuzu bu sene uzaya gönderiyoruz

Teknolojik gelişmelere ilişkin bilgi veren Bakan Uraloğlu, "Türksat 6A uydumuz bu sene inşallah uzaya gönderiyoruz. Yine 5G teknolojisine geçiş sürecini yaşıyoruz, muhtemelen 2026'da bu teknolojiye geçmiş olacağız. Akıllı ulaşım sistemleri sizin merak duyduğunuz konular, onlarla da ilgili çalışmalar devam ediyor. Elektrikli araçlar için şarj istasyonları kurmaya devam ediyoruz" dedi.